De ce Aryna Sabalenka este o campioană care nu are contracte de sponsorizare pe măsura valorii sportive

Deși domină ierarhia mondială și are trei turnee de Grand Slam în palmares, Aryna Sabalenka nu reușește să-și asigure contracte de sponsorizare pe măsura valorii sportive. Principalul motiv ține, fără doar și poate, de naționalitatea sa. Belarus și-a declarat susținerea pentru Rusia încă de la declanșarea invaziei din Ucraina, astfel că sportivii au avut de

De ce Aryna Sabalenka este o campioană care nu are contracte de sponsorizare pe măsura valorii sportive

Deși domină ierarhia mondială și are trei turnee de Grand Slam în palmares, Aryna Sabalenka nu reușește să-și asigure contracte de sponsorizare pe măsura valorii sportive. Principalul motiv ține, fără doar și poate, de naționalitatea sa.

Belarus și-a declarat susținerea pentru Rusia încă de la declanșarea invaziei din Ucraina, astfel că sportivii au avut de suferit. Brandurile fie au redus semnificativ colaborările, fie au decis să le pună capăt.

Nici episoadele controversate care au avut-o ca protagonistă nu au avantajat-o pe sportiva de 26 de ani. Cel mai recent s-a petrecut după finala Australian Open – pierdută în fața americancei Madison Keys, scor 3-6, 6-2, 5-7 – , când a fost filmată în timp ce se prefăcea că urinează pe trofeul primit din partea organizatorilor. Gestul i-a scandalizat pe fani, care au cerut măsuri drastice.




Naționalitatea o împiedică pe Aryna Sabalenka să obțină contracte de sponsorizare pe măsura statutului ei

Înaintea primului turneu de Grand Slam al anului, Sabalenka a încheiat parteneriatul cu IMG, una dintre cele mai cunoscute companii de marketing sportiv, și li s-a alăturat celor de la Evolve. Vorbim despre o agenție mult mai mică, fondată de japoneza Naomi Osaka alături de agentul Stuart Duguid.

Chestionată cu privire la motivele rupturii, bielorusa nu și-a ascuns nemulțumirea: „Am încercat să-mi îmbunătățesc imaginea, mi-am dorit ceva mai mult decât făcea IMG pentru mine. Nu am fost mulțumită de modul în care decurgea colaborarea. A existat tensiune între mine și unele persoane de acolo”.

Potrivit nytimes.com, ea este deranjată că nu are parte de contracte de sponsorizare în concordanță cu statutul din lumea sportului. „Vina” aparține naționalității, un criteriu extrem de important pentru branduri când vine vorba despre alegerea jucătorilor care să-i reprezinte.

 » Citește toată știrea aici…